Percről percre

Utoljára mondták

  • rehmkati: Örülök, hogy megemlítettél. :) És még Zsazs is belekerült!!! :D (2011.06.30. 23:07) Félév, címszavakban.
  • rehmkati: Mondtam neki, hogy lájkolja a 30/40-es kiírásodat facebookon, de azt... (2011.03.24. 13:53) agymen(t)és
  • csacsiga: @rehmkati: na, most nem merek Istvánnal találkozni (((: @menjus: ne... (2011.03.24. 10:30) agymen(t)és
  • menjus: Lájkolom a fejlécen a kiírást ;) (nem tom, mióta van ott, csak most ... (2011.03.20. 22:10) agymen(t)és
  • Utolsó 20

Pesti Broadway Fesztivál 2008

2008. szeptember 21. @ Szólj hozzá!

Címkék: koncert színház szabadidő családi photos on blog

Kezdem azzal a bizonyos ürömmel, amely az örömök legtöbbjében megtalálható - és ugyanakkor, valljuk be, igen vicces is a dolog. Mondjuk úgy, rám jellemző.

Négykor kezdődött ugye a műsor hivatalosan, de azért aki korábban odaért, az sem unatkozhatott (ezt azért tudom, mert egy szerencsétlen órarend folytán közéjük tartozom :)) - ugyanis a ekaterinburg-i vendégek épp akkor hangoltak, s kipróbáltak néhány számot. A Kalinkánál eszembe jutott egy mókás emlék. :D De jó volt. Aztán meg kivetítések. Anyáék a műsorvezető Csonka Andrással egyszerre tűntek fel a színen - köszi a gyors "mentőakcióért", egyedül nem lett volna olyan jó. (Bocsi, Katy, jövőre mindenképp!) Szóval az a bizonyos üröm, merthogy ezzel akartam kezdeni: olyan öt óra lehetett, de mindjárt meg is nézem... Bezony, 17.10, mikor lemerül a fényképezőgép. Sebaj, gyors gondolatmenet után rájöttem, apa telója is megteszi - videózni pl. jobb is. Nos, nem egészen volt fél hat, mire az is lemerült. :S Maradt még az én telefonom - olyan tíz perc, és betelt a memóriakártyája. Töröltem végül, de azért ez akkor is szomi, hisz az én telóm nem éppen egy fényképezőgép, a videójáról meg csak egy pozitívat lehet elmondani - hangot jól rögzít.

Szombaton vittünk vadonatúj elemeket a fényképezőgépbe, olyan 20 percet bírtak, meg utána nagy pihenők után 2-2 képeket. :O Aztán az én két (három?) éves telefonomat kicseréltük Szasza új telójával, amiről kiderült, hogy kevésbé jó felvételeket csinál, mint az enyém, de ez már csak itthon. Nos, ez felettéb kellemetlen így... ugyebár... No de, mi (én!) ott voltunk, így legalább ezt az élményt nem vehették el. Illetve... No, de innen már csak szép sorjában.

Szóval péntek. Sok bajlódás után ugyan, de végül eljutottam ide is. Megint. :) Amint mondottam, először az orosz társulat tagjaival "találtam szembe magam". Ők azért tetszettek, mert annyira mások voltak, noha szintén operettekkel foglalkoznak. És a csávónak tagadhatatlanul jó hangja volt, még akkor is, ha "csak" kipróbálták a színpadot (a teljes repertoár 70%-át azért így is hallottam - szombati tapasztalat alapján mondom ezt). A mókás emlékről pedig csak annyit, hogy akik ismerik a sztorit, és ezt olvassák, mostanra már biztosan átkoznak, hogy eszükbe juttattam azt a bizonyost. :D

Eztán jöttek a "kicsik", az Operett Akadémia jelenlegi, illetve nem rég végzett hallgatói, köztük "szépfiú" is. :D Csak azért nem mondom meg, hogy hívják, mert az olyan izé lenne... De ha láttátok volna őket, és ismertek, egyértelmű. Persze... Azt hiszem, nem láttátok - vagy nem ismertek. :D Van róluk egy nem túl jó képminőségű, ellenben jó hangú videóm - szépfiú is ott van. :D Ők egyébként egy aranyos kis operett egyveleget adtak elő, ha emlékezetem nem csal, többnyire Kálmán Imrétől.
Kicsik után jöttek a nagyok - 'fura' párosításban. Janza Kata és Szabó Dávid majdnem duettjét Homonnay Zsolt és Sánta László párosa követte, szintén egy Kálmán alkotással - a Marica grófnőből énekeltek egy részletet. Na persze, valamikor azért a Janza - Szabó párosnak is siekrült elénekelnie a Zorró állarca (ha nem az egész filmvilág) legszebb betétdalát - és persze ekkor telt meg a kártyám. :S Bódi Barbi Bereczki Zolival énekelt, Hacacáré, de "úgy, ahogy Zoli szereti" - meg kell hallgatnod, hogy elhidd. :D A hatalmas létszámú Mészáros-fanklub nagy örömére őt többször is csodálhattuk: Bálint Ádámmal egy Elisabeth duettet (a felnőtt Rudolf és a Halál duettjét - ekkor merült le apa telefonja...), Oszvald Marikával egy Marica grófnőbelit (a Csengervári... kezdetűt) énekelt. Mindenki örült. Apa is örült. Bírja a srácot. Meg lassan feloldódott ő is, bár eleinte láthatóan nem volt sok kedve, de aztán... :) Ott volt Szinetár Dóra, aki szintén Szabó Dáviddal énekelt, és Náray Erika is rémlik (csak azt nem értem, miért nincs videó... :s - lehet, éppen akkor töröltem a memóriakártyámat?); sőt, Siménfalvy Ági és Kékkovács Mara is énekeltek egy-egy duettet (Dániel Gáborral ill. Szerényi Lászlóval). És azt hiszem az Evitából. Csak arra nem emlékszem már, de talán Maráék... Talán. Sajnos az a srác, akire én nagyon számítottam nem jött, de azért nélküle is jól sikerült a dolog. :)
Utánuk már következett is az ünnepélyes Évadnyitó. A sok jó és szép dolog, amit KERO ígért, csábítóan hangzik, és már most úgy állok, hogy nem egészen 10e HUF kell a törzsvásárlói kártyámhoz* (ez a feltételek pontos ismeretében, ugye...). Aztán, rá jellemző módon még egy kicsit beszélt, és húzta az időt, nem véletlenül, mert hamarosan meg is érkeztek: az aznap premierjét élő Csárdáskirálynő főszereplői - Kállay Bori, Faragó Topi, Földes Tamás, Szendy Szilvi és Peller Károly - elnézést azoktól, akiket kifelejtettem (márpedig hiányérzetem van!). Persze itt, ennek kapcsán volt egy kis gondom, amit meg is osztottam anyáékkal (rögtön az után, hogy örültem, mint... tudjátok :D).
Miután a díszes társaság elvonult, a nagyhírű darabból hallgattunk meg néhány dalt, Bódi Barbi, Bucsi Annamária, Szabó Dávid és Vadász Dániel előadásában (a Te rongyos életre határozottan emlékszem, illetve megvan még a Húzzad csak... is - ez utóbbit filmben azért szerettem annyira, mert az osztrák színésznő magyarul énekelt benne :) -, de nekem három rémlik).
Sajnos ekkortájt kezdett el esni az eső (havaseső!), így a Klezmer és az Oroszvarázs elmaradt. Kár. Főleg a Klezmer, az oroszokat hallottam ugye már aznap. Szomi, mindenesetre ígyhát valamivel hét előtt hazaindultunk, így ért véget a péntekünk idő előtt.

Szombaton támadt itthon egy kis munka, így nem értünk ki az elejére, Szaszával mentünk ketten. Az Operettszínház énekkara volt az első produkció, amit hallhattunk - Szépfiú is ott volt. :D Csináltam képet - ekkor még nem merült le a gépben az elem. :) Vidám operett egyveleg következett, közepén egy megható búcsúval és a Művészhimnusszal. Josefstadt (bocs, ha nem így illik írni), Kánkán, meg nem is tudom már mi minden csuda jó dolog jött itt. Szépfiú lekötötte a figyelmemet. Na jó, ennyire azért nem volt veszélyes a dolog, egyszerűen csak éppen akkor hívott Katy és mesélte el, mi is készül pontosan a városban. Meg az eső.
Utánuk az Abigélből halgathattunk meg részleteket, Nádasi Verától a Karácsonyesti dalt, Vágó Bernadett és Mészáros Árpád Zsolt tolmácsolásában a Két szív c. szerelmes duettet, és végül a Hadnagy úrnak Udvaros Dorottya jelentett - persze hozta a formáját, Szasza oda volt érte, szóval hallgasd csak meg, nyugodtan. :) Bár (még) nem láttam a darabot, ebből a kis jelenetből megelőlegezem a Csonkának, hogy látszólag megpróbálja felérni a Garas Dezső által felálított mércét Kőnig tanárúr szerepére.
Eztán rövid hangolási szünet jött (szegény lány majdnem leesett a székről úgy röhögött, mikor a drága műsorvezetőnk oroszul jelentette neki, hogy senki sem hiányzik. :D), majd Sverdlovsk Zenés színház produkciója jött: filmzene egyveleg az együttestől (azt hiszem legjellegzetesebbek a Star Wars, a Taxi, a MI és a Pink Panther voltak), aztán a csávó  (Vladimir Fomin) énekelt egyet (a refrén egész jól ment, tekintve, hogy előző nap hallottam :D, de valószínűleg nem ismerném fel mégegyszer). Őt követte Nina Shamber a már emlegetett Kalinkával. :D És kicsit cirkuszba is átmentünk a végén, de hangulatot keltettek legalább.
Ha nem csal az emlékezetem, utánuk érhettett el minket a tüntetők menete - ez egy kisebb fajta felbojdulást és műsorszünetet eredményezett, de ők rendben elhaladtak, mi (vagyis ők nekünk) pedig folytatták. Innen következett amúgy az a néhány produkció, amire szerintem a leginkább érdemes volt várni - ezeket több okból sem fogom azonban külön jelölni. Egyrészt mert ez szubjektív dolog, másrészt, mert ezeken a videókon úgysem az igazi, harmadrészt pedig... az is olyan izé lenne. :D És Szépfiú is megsértődne. :) Páran valószínűleg úgyis tudni fogjátok. Szóval tehát:
Most egy olyan blokk következett, ahol az elkövetkezendő évad premierjeiből ismerhettünk meg néhány kis részletet. Szentivánéji álommal kezdtük, megtudtuk, hogy Mindenki szerelmes valakibe (Dolhai Attila, Bálint Ádám, Bereczki Zoltán,...), ezután Kerényi Máté, Pirgel Dávid, és... hű de ciki. Talán Szabó Dávid(?) produkciója következett, megfűszerezve a Mátésan sok pattogással. Ezt a miniblokkot végül Szabó P. Szilveszter és Janza Kata  duettje zárta. Utána Parti-Nagy Lajos és Darvas Ferenc Ibusár c. huszerettjének(!) bevezetőjét hallgatuk meg Siménfalvy Ági és maga a zeneszerző, Darvas Ferenc előadásában. Azt hiszem, ez is jó darabnak ígérkezik - nekem a könyv is tetszett amúgy, bár már elég régen olvastam. Kálmán Imre Bajadérjából a Shoppingra vágyom volt Szendy Szilvi, Peller Károly és Kerényi Máté előadásában, az Ó, Bajadérom, Dolhai Attila tolmácsolásában, és a Shimmy, Oszvald Marikától és Csere Lászlótól. A Tavaszébredésből is hallhattunk négy(?) dalt, először a fiúk csapata lett "tesztelve", aztán egy trió következett közülük, majd jött a lányok csapata, és végül az egyik lány duettjét hallhattuk, Kerényi Mátéval. Ennek érdekessége, ha esetleg nem hallottál még róla, hogy a darab majdani szereplőinek kiválasztása során ez a hétvégi szereplés jelentette a második fordulót, így még bármelyikük kaphat fontos szerepet a darabban.
Már közeledett az este, de a programnak még koránt sem volt vége (na jó, már annyira sok nem volt, de még nem készültem fel rá :)). Szinetár Dórától és Bereczki Zolitól meghallgattunk egy sajna kissé rövidre sikerült ízelítőt arról a csodálatos Lemezről (Musical Duett 1. és 2.) - no meg persze a reklámot ("November 30-án, András napon tartják a koncertet. Kedves gesztus, nem?" Cs. A.). De ebben a rövidre fogott időben is volt minden, főleg őrület a lányok részéről, két videóm van, de sajna mindkettő kicsit torz lett. :( Volt amúgy az Egy új élmény, az Aladdinból, a Bolond Beszéd, egy közönségprodukció (de komolyan :D - "higgyétek el, innen fentről nagyon jól néz ki", de ezt nem azért, hanem Zoli miatt kellett megörökíteni - hallanotok kellett volna Szaszát :D), és a Holnap hajnalig. (Ebből kettőt nagyon szeretek ám!) Biztosan volt még más is (persze egyáltalán nem az), de nem jut eszembe.
Utánuk már sajnos nagyon közeledtünk a végéhez: jött a Mindenki másét kívánja álnévre keresztelt produkcióhalmaz. Indultunk Nádasi Vera, Homonnay Zsolt, Peller Károly, Kerényi Máté és Sánta László előadásában a Jézus Krisztus szupersztár egyik betétdalával (van róla vidim, de nem éri meg megnéznetek :(, pedig...), és végül Janza Kata és Peller Károly duettjével fejeztük be, a Cintányéros cudar világ c. Kálmán szerzeménnyel. Szegény Katának, Szabó Dávid után most Karesszel sem volt szerencséje. :D Közben pedig volt Szinetár Dóra és Sánta László párosa a Szavakat keresek c. duettel a Dzsungel könyvéből; szintén Sánta Lászlóval énekelt Bereczki Zoli: Gyerünk hát... Vágó Zsuzsi és Dolhai Attila (ha jól rémlik) a Jekyll és Hyde-ból énekeltek egy duettet, Oszvald Marika a My Fair Ladyből a Csudijóval készült nekünk. Cselóczki Tamás a Nyomorultakból énekelte el Jacques dalát, és persze Homonnay Zsolt is tiszteletét tette sokunk nagy örömére, a Ma önről álmodtam c. Csárdáskirálynő betétdallal. Persze nagy bánat volt, mikor Janza Kata elköszönt a közönségtől, megköszönve a részvételt, de egyszer minden jónak vége szakad.

Haza fele a buszon pedig kb. két megállóval a leszállás előtt vettem észre, hogy két ,rég nem látott ismerősöm, szinte melletünk ült egész végig. Azt, hogy a videók nem lettek valami jó minőségűek, azt már mondtam. Amiért mégis felpakoltam őket, az az, hogy más (legalábbis mikor elkezdtem ezt a bejegyzést írni) még nem volt fent. Azóta már vannak, jobbak, rosszabbak is, szóval, ha valami nagyon tetszik, csak nézzetek körül, én csak egy támpontot adtam a felvételeimmel. Amúgy Murphy: a két jó felvételünk, apa telójával túl nagy méretű. Talán majd egyszer szerzek progit hozzá, és felteszem, az egyik Homonnay, a másik Mészáros. Szerintetek...? :P

UPDATE:
* megvan a kártya :)

UPabb-DATE:
A rendezvényen készült képek felkerületek a színház galériájába.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása