Percről percre

Utoljára mondták

  • rehmkati: Örülök, hogy megemlítettél. :) És még Zsazs is belekerült!!! :D (2011.06.30. 23:07) Félév, címszavakban.
  • rehmkati: Mondtam neki, hogy lájkolja a 30/40-es kiírásodat facebookon, de azt... (2011.03.24. 13:53) agymen(t)és
  • csacsiga: @rehmkati: na, most nem merek Istvánnal találkozni (((: @menjus: ne... (2011.03.24. 10:30) agymen(t)és
  • menjus: Lájkolom a fejlécen a kiírást ;) (nem tom, mióta van ott, csak most ... (2011.03.20. 22:10) agymen(t)és
  • Utolsó 20

A rózsa vére (Rose Red)

2009. november 10. @ Szólj hozzá!

Címkék: könyv mozgókép

Eredeti cím: Rose Red
Év: 2002
Rendezte: Craig R. Baxley
Fsz.: Nancy Travis, Matt Keeslar, Kimbery J. Brown
Forgatókönyv: Stephen King
Forgalmazza: Lions Gate Home Entertaintment

Van egy Stephen King könyv - Rose Red címmel.* Rose Red egy ház - egy kísértet járta ház. Seattleben épült, az 1900-as évek elején, Ellen Rimbauer kapta nászajándék gyanánt férjétől. Most (ha feltételezzük, hogy 2000-t írunk :)) az (jelenlegi) utolsó Rimbauer, Steve kezén van, akinek határozott szándéka lebontatni az épületet, azonban párja, a természetfeletti megszállott tudósa, Joyce Reardon ráveszi, engedje be őt és néhány társát a házba egy hétvégére. Steve belemegy a dologba, hiszen Rose Redben már legalább öt éve nem tapasztaltak semmilyen természetfeletti jelenséget, a ház 'elaludt'. Joyce azt várja a háztól, hogy be tudja bizonyítani a természetfeletti létezését, ezért egy válogatott társaságot visz magával: egy gondolatolvasót, egy jövőbe látót, egy múltba látót, egy olyan nőt, aki automatikusan ír és egy olyat, aki, ha hozzáér dolgokhoz, látja azok múltját. Visz még magával több ezer dollárnyi egyetemi mérőműszert, velük tart Steve is, és az egész hétvége kulcsa, Annie, egy 15 éves autista lány, aki nagyon erős telekinetikus képességekkel rendelkezik. Hamarosan kiderül azonban: a ház nem aludt, egyszerűen csak nem jutott 'táplálékhoz', így a kis csapat még megsem érkezik, amikor egy fiatal újságírót már bekebelezett a ház. Hamarosan elszabadul a pokol, emberek tűnnek el, hullák járkálnak a házban. Az egyetlen, aki nem érzékeli a veszélyt az az elvakult Joyce. Menekülésre azonban nincs lehetőség, a ház fogva tartja vendégeit. Joycenak igaza volt, a házhoz valóban Annie a kulcs, de vajon kijutni tud-e valaki segíteni rajtuk?

Van egy Craig R. Baxley film - Rose Red címmel. A történet a fenti könyv adaptációja - tulajdonképpen egy három részes 'mini sorozatról' van szó - három CD-n. Amkor először néztem meg a filmet - pontosabban néztem volna, kiderült, hogy csak az első kettő van meg otthon. Ez nyáron volt. Aztán meg is feledkeztem róla, és most hétvégén jutott eszembe, hogy talán pótolhatnám ezt a dolgot. Pénteken este, olyan tíz óra felé elindítottuk. Első CD végig ment, második kicsit akadozott egy helyen, de aztán erőre kapott. A harmadik úgy öt perc után megakadt. Új próbálkozás, áttekerem A Részt, kb. újabb öt perc múlva állt le. Ez már egy óra után, volt, feladtam. Másnap újra felmásoltam a pedrive-ra a harmadik részt. Elkezdtük nézni, és ment. Persze ahogy haladt előre a történet, rá kellett jönnünk, hogy a másodiknak a végét átugrotta a lejátszó, így volt egy-két kicsit homályos folt, de annyi baj legyen. Aztán egyszercsak megint megállt a film. Ekkorra már gyanakodtam rá, hogy ez a film talán nem véletlenül nem akarja, hogy végignézzem, de azért csak erőt vettem magamon. és gépről megnéztem a második rész végéről hiányzó húsz percet, illetve a harmadik végéről hiányzó tizenhármat.

A könyvet nem olvastam, így nincs összehasonlítási alapom, de több helyen is olvastam, hogy az eddigi (addigi?) legjobb King adaptáció. Egyszer elkezdtem nézni a Langoliereket (The Langoliers): azért nem tudtam végignézni, mert túlságosan olyan volt, mint a könyv. Lehet, most majd lecsapok rá azért. :) Mindenesetre ezt a filmet, a Rózsa vérét "szívesen ajánlanám másoknak is" - és ha elsőre nem megy végig, nyugi nem a film nem akarja, hogy megnézd, velem sem történt semmi. Még...

 

* Most, hogy a linket kerestem S. King oldalán, nem teljesen egyértelmű, hogy vajon tényleg van-e egy ilyen könyv is, úgyhogy kezdem azt hinni, azért lett olyan 'egyforma' a film és a könyv, mert egymáshoz készültek. :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása