Percről percre

Utoljára mondták

  • rehmkati: Örülök, hogy megemlítettél. :) És még Zsazs is belekerült!!! :D (2011.06.30. 23:07) Félév, címszavakban.
  • rehmkati: Mondtam neki, hogy lájkolja a 30/40-es kiírásodat facebookon, de azt... (2011.03.24. 13:53) agymen(t)és
  • csacsiga: @rehmkati: na, most nem merek Istvánnal találkozni (((: @menjus: ne... (2011.03.24. 10:30) agymen(t)és
  • menjus: Lájkolom a fejlécen a kiírást ;) (nem tom, mióta van ott, csak most ... (2011.03.20. 22:10) agymen(t)és
  • Utolsó 20

New Moon - Új hold

2009. november 21. @ Szólj hozzá!

Címkék: vámpír mozgókép

Eredeti cím: New Moon
Év: 2009
Rendezte:
Chris Weitz

Fsz.:
Kristen Stewart, Robert Pattinson
Forgatókönyv:
Melissa Rosenberg

Forgalmazza:
Summit Entertaintment

Miután nyáron megnéztük a Twilight-ot, annak ellenére, hogy kifejtettem egyáltalán nem túl pozitív véleményemet a filmről (és az ennek ellenére nagyon jól sikerült forgatókönyvről :)), megígértem Katinak, hogy megnézzük, együtt nézzük, moziban nézzük a következő részt. És így is lett. Sokkal kevesebbet vártam ettől a filmtől, mint az előzőtől, és azért csak számít, hogy nem rég jelent meg az Eclipse magyarul, és hogy Kati csak "itt van a közelemben" - idővel kezdtem várni tulajdonképpen a filmet. No, épp csak annyira, hogy ne menjek minden kedv nélkül moziba. Aztán egy kissé megbonyolítottuk magunknak a mikor kérdésre való válasz megtalálásának módját, de nagy nehezen csak összejött: pénteken, dél után egy bő harminc perccel. Olyan húszra oda is értem. :) Hátsó sorban, kis teremben, előttünk pár nagyon jó hangulatú sráccal és egy félig üres nézőtérrel ugyan, de (a várthoz képest) a film kifejezetten jó benyomást keltett. Tényleg nagyon rosszra készülhettem. :)

A történetbe nem nagyon mennék bele, egyszer már megtettem, itt, ha nem is túl bőbeszédűen. Ellenben kezdeném az eddig biztos pontnak tűnő forgatókönyvvel: addig, amíg Bella Volterrában nem ugrik Edward nyakába, teljesen meg voltam vele elégedve. A hátralévő kb. tizenöt perccel pedig valószínűleg azért volt problémám, mert az Edward és Bella közti hangulatot a könyvben ennél a résznél nagyon szerettem, Meyernek egy nagy pirospont érte. Ellenben Rosenberg, a forgatókönyvíró tőlem ennek tönkretételéért (a hangulatot, nem a filmet tette tönkre) feketepontban részesül. És egy kicsit hiányoltam az előző részben fel-fel bukkanó humort/gúnyt. A forgatókönyv tehát bár nem lett rossz, sikerülhetett volna jobban is. A rendező lecserélése viszont, véleményem szerint nagyon jót tett a stábnak. Bár Hardwick-hez hasonlóan Weitz sem rendezett "több tucat sikerfilmet" a New Moon előtt, de Hardwick szerintem hagyta magát elragadtatni, és sokkal inkább rajongóként állt a filmhez, mint rendezőként. Weitz kissé összeszedettebbnek tűnik e téren. Szóval rendezésben plusz pont az előző részhez képest. Az effekteken viszont, úgy tűnik, a New Moon esetében is megspóroltak egy szép summát, a vérfarkasokról egy kicsit nehéz elhinnem, hogy egy hasonló teremtmény valaha is szembe jöjjön velem. A főbb szereplőket tekintve pedig azt mondhatom: fejlődtek, ki látványosabban, ki kevésbé, de majd' mindenki hihetőbbé vált, szóval itt is egy plusz pont, a Twilight-hoz képest. Összességében olyan 5.5 pontot adnék rá egy tízes skálán. Talán hatot. De ebben akkor biztosan benne van az is, hogy mire számítottam, és ahhoz képest mit kaptam vissza.

Néhány kiragadott gondolat:
Bella álma - pipa.  A szülinapi party - pipa. Levelek Alicehez - nagy pipa. Vérfarkasok - iksz. Jacob - :D... Bár ha én írtam volna a könyvet, nem vágtam volna le a haját. :D Volterra - iksz. Közepes. Viszont a szőke volterra-i vámpír volt a "legvámpírabb" az egész filmben. Múló hónapok - pipa. Edward-hallucinációk - pipa. Rémálmok - hatalmas iksz. Stewart játéka inkább morbiddá és kissé nevettségessé tette. Carlisle - :D. Kár, hogy kevés shzerephez jutott. :) A srácok előttünk - hehe. :)...

ps. Néztem: IMDB-n (jelenleg) 4.5-re értékelték a New Moon-t, 5.9-re a Twilight-ot.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása